KEPUTUSAN BELANJA ONLINE DIKALANGAN MAHASISWA SAAT PANDEMI COVID -19 (STUDI PADA MAHASISWA SEKOLAH TINGGI MANAJEMEN INFORMATIKA DAN KOMPUTER GICI)
Abstract
The purpose of this study is to determine the personal and psychological influence of STMIK GICI students either partially or simultaneously on their decision in shopping online. The sampling technique using purposive sampling of 50 STMIK GICI students as samples, to be analyzed then proccess the hypothesis testing. The results of this study are 1) there is a significant personal influence sig 0.000 <0.05 on online shopping decisions, 2) there is a significant psychological influence sig 0.000 on online shopping decisions, and 3) simultaneously personal and psychological have a significant influence sig 0.000 <0 , 05 on the decision to shop online in STMIK GICI students.References
Agustini, N.K.D.A., 2017. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Membeli Di Online Shop Mahasiswa Jurusan Pendidikan Ekonomi Angkatan Tahun 2012. J. Pendidik. Ekon. Undiksha 9, 127. https://doi.org/10.23887/jjpe.v9i1.19997.
Munandar, 2017. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen Dalam Membeli Kopi Espresso. J. Visioner dan Strategi. 6, 1–9.
Rafiz, F.M., Arifin, Z., Hidayat, K., 2016. Keputusan Pembelian Mobil Merek Daihatsu (Studi Pada Konsumen Kendaraan Daihatsu Di PT. Jolo Abadi Authorized Daihatsu Dealer Malang). J. Adm. Bisnis 39, 105–111.
Salmah, N.N.A., 2015. Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetika Sari Ayu Pada Toko La Tahzan Palembang. J. Media Wahana Ekon. 12, 1–13. https://doi.org/10.31851/JMWE.V12I1.256
Silalahi, R.Y.B., 2019. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen Berkunjung Ke Mall-Mall Di Kota Batam. Khazanah Ilmu Berazam 2, 291–300. https://doi.org/10.26555/jptp.v1i2.15132.
Suhari Yohanes, 2008. Keputusan Membeli Secara Online dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. J. Teknol. Inf. Din. XIII, 140–146.
Sujani, 2017. Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Belanja Di Indomaret. J. Ekon. dan Bisnis Univ. Wijaya Putra 22, 191–205.
Sunarto, 2018. Analisis Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Xiaomi Redmi 3S. J. Monet. V, 35–43.
Tjahjono, A., Semuel, P.H., Karina, R., Pemasaran, J.M., Petra, U.K., Siwalankerto, J., 2013. Analisa Marketing Mix , Lingkungan Sosial , Psikologi Online Pakaian Wanita. J. Manajemen Pemasaran Petra 1, 1–9.